Základní informace
Nejprve je třeba si rozmyslet, za který měsíc budeme vyúčtování zpracovávat. Dále, je třeba si říci, zda budeme chtít zpracovat okrsek po okrsku, nebo zda bude lepší zaúčtovat všechny okrsky najednou.
Tip: Pokud nejsou klienti rozděleni do okrsků, problém se zjednodušuje. Na druhou stranu, čím více klientů, tím lepší pravděpodobně bude rozdělit je do okrsků podle pracovníků, obcí, nebo jakéhokoli jiného přehledného klíče.
Postup evidence péče
1. | Otevřete seznam Péče. Seznam péče je buď dostupný z programového menu Kartotéky / Péče:
 Programové menu - Péče
NEBO pomocí odpovídajícího tlačítka na tlačítkové liště. (viz obrázek)
 Tlačítko "Péče" (označeno zeleně) na tlačítkové liště |
2. | Seznam péče je ve výchozím stavu prázdný. (viz obrázek)
 Prázdný seznam péče |
3. | Vlastní předpoklad pak provedeme klepnutím na tlačítko "Předpokládat vše...", které je v horní části okna Péče. Počítač vezme klienta po klientovi, podívá se na rozsah a četnost provedené péče (ze smluv) a pokusí se sestavit nějaký rozumný předpoklad počtu úkonů. Seznam péči pak bude vypadat podobně jako na obrázku:
 Seznam péče |
4. | Dále, lze předpoklad péče upřesnit (změnit počet) poklepáním myší na řádek s klientem a úkonem, který potřebujeme změnit. Například na obrázku výše (Seznam péče) bych mohl poklepáním na řádek s úkonem "Běžný úklid a údržba domácnosti" zadat jiný počet minut. Poklepání na řádek se otevře nástroj pro úpravu péče - Kalendář. Po úpravě se změní sloupce: Počet, Minut, Cena a Celkem. |
Tip: Tlačítko "Předpokládat vše" lze bez obav použít několikrát za sebou, aniž by to ovlivnilo již evidovanou péči.
Tip: Klepnutím na tlačítko "Úhrady" lze následně zobrazit okno Úhrad a vytisknout složenky, stvrzenky a seznamy péče.
Tip: Pomocí tlačítek a nahoře vpravo můžete rychle přepínat mezi měsíci poskytnuté péče. Alternativou je použití tlačítka "Filtr..." na pravém panelu.
Tip: Dole vpravo v seznamu Péče se zobrazuje hodnota péče pro označeného klienta (Klient) a zároveň celková hodnota péče všech vyfiltrovaných klientů v měsíci (Celkem).
Tip: Ve sloupci Úkon se zobrazuje ikonka zámečku. Pokud je zámeček zelený , dá se úkon evidovat. V případě, že se zobrazí červený zámeček , je úkon uzamčen a péče se nedá evidovat. Speciální variantou je žlutý zámeček - ten značí, že v měsíci je péče úkonu částečně uzavřena (dle nastavení Zámků, např. jen část měsíce). Díky tomu je přehledně vidět, které úkony nebo klient je uzavřený.
Upozornění: Pokud se nějaký klient nezobrazuje v seznamu Péče ani po kliknutí na tlačítko "Předpokládat", ověřte, zda klient nemá přerušenou péči nebo zda nemá ukončenou smlouvu.
|